Twórca treści i gwiazda mediów społecznościowych, Sami Al-Batati, zaapelował do influencerów, aby zachowali swoją wiarygodność poprzez dostarczanie prawdziwych recenzji publikowanych przez siebie książek, a nie zamieniali się w marketerów. Podczas swojego udziału w sympozjum „Siła mediów społecznościowych i wpływowców w marketingu książki” w Riyadh Theatre na Targach Książki w Riyadzie w ramach Konferencji Wydawców 2023 Al-Batati wyjaśnił dzisiaj (środa), że ludzie spędzają więcej czasu z mediach społecznościowych niż czas, jaki spędzają ze sobą. Influencerzy muszą wykorzystać ten czas na dostarczenie treści ważnych dla nich książek. Al-Batati stwierdził, że portale społecznościowe są w stanie przyciągnąć nieczytelników i zmienić ich w czytelników. Dzięki doświadczeniu dobre recenzje książek przyczyniły się do zachęcania jednostek do czytania, a to oznacza, że portale społecznościowe stały się narzędziem do tworzenia czytelników. Ze swojej strony autor i wpływowiec mediów społecznościowych, Sultan Al-Mousa, podczas swojego udziału w sympozjum , wezwał, aby nie lekceważyć mediów społecznościowych w książkach marketingowych i dziełach twórczych. Al-Moussa stwierdził: „Media społecznościowe są znaczącym narzędziem umożliwiającym rozpowszechnianie książek i dzieł twórczych”. „A korzystanie z nich jest jednym z najważniejszych fundamentów promowanie dowolnej książki.” Wyjaśnił, że portale społecznościowe są ważnymi narzędziami marketingu dzieł twórczych, a zweryfikowane konta w mediach społecznościowych można wykorzystać do promowania książek, wskazując, jak ważne jest planowanie przed napisaniem lub marketingiem książek. Ze swojej strony autor, psychoanalityk i terapeuta dr Youssef Hassan podczas swojego udziału w sympozjum, które moderował ekspert ds. wyszukiwarek Miral Sattar, zwrócił uwagę na potrzebę tworzenia prawdziwych treści poprzez realistyczne doświadczenie, które sprawia, że ludzie się nimi przejmują. Odnosząc się do swoich doświadczeń z portalami społecznościowymi, Hassan powiedział: Myślałem o dotarciu do ludzi poprzez dostarczanie różnych treści i wykorzystywałem do tego media społecznościowe, ale na początku nie przejmowałem się wymiarem marketingowym, skupiałem się na rozpowszechnianiu treści potrzebnych ludziom na temat chorób psychicznych, takich jak depresja, stany lękowe i stres.” Dodał: „Odkryłem, że treści prezentowane na temat chorób psychicznych w mediach społecznościowych są powierzchowne, więc przedstawiłem szczegółowe treści, a ludzie odpowiedzieli na pytania treści, które przedstawiłem. Ze względu na jakość.” Al-Hassan zwrócił uwagę, że są pisarze i autorzy, których pisma są dobre, ale nie są one rozpowszechnione ze względu na brak środków na promocję swoich książek za pośrednictwem portali społecznościowych. Ze swojej strony szef jednostka biznesowa, Walaa Wen Obada Khaled, stwierdziła, że media społecznościowe znacznie rozwinęły się w ciągu ostatnich lat. Zakłada się, że ten wzrost i rozpowszechnienie zostaną wykorzystane do promowania książek, zauważając, że portale społecznościowe w ogromnym stopniu przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży książek.