Od dziś, w poniedziałek, zacznie obowiązywać Regulamin Ochrony Praw Podróżnych, który zawiera trzydzieści artykułów gwarantujących podróżnym prawa m.in. do zapewnienia wyżywienia, wyżywienia, zakwaterowania w hotelu oraz transportu w przypadku lotów opóźnionych o ponad 6 godzin, oprócz rekompensaty finansowej w wysokości około 750 riali. Prawa obejmują odszkodowanie w wysokości 6500 riali w przypadku opóźnienia lub utraty bagażu, które będzie podzielone na 740 riali za pierwszy dzień opóźnienia i 300 riali saudyjskich począwszy od drugiego dnia, maksymalnie do około 6568 riali w przypadku bagażu jest opóźniony. Na liście znalazło się 30 artykułów, które gwarantują podróżnemu dostęp do opieki, wsparcia i odszkodowania w przypadku wcześniejszego, opóźnienia lub odwołania lotu, a także w przypadku odmowy przyjęcia na pokład z powodu przepełnienia rezerwacji lub obniżenia klasy. odszkodowanie wynosi 150% i 200% wartości biletu, odszkodowanie przysługuje także podróżnym, jeżeli dodano przystanek, który nie został podany przy tworzeniu rezerwacji. Nowe przepisy regulują prawa pasażerów niepełnosprawnych i specjalne wymagania, a także gwarantują prawa podróżnych w przypadku przypadkowego transportu, w tym np. sezonowych wyjazdów Umrah i Hadżdż. Naczelny Urząd Lotnictwa Cywilnego ogłosił dziś wejście w życie zapisów nowego rozporządzenia o ochronie praw podróżnych, rozporządzenia, którego przepisy będą miały zastosowanie do milionów podróżnych, włączając ich prawa i obowiązki. Ma na celu poprawę jakości usług transportu lotniczego oraz poprawę komfortu podróżowania do i z lotnisk w Królestwie oraz w jego obrębie. W dniu 23 sierpnia Urząd ogłosił wydanie nowych przepisów wykonawczych mających na celu ochronę praw podróżnych, które zastąpią dotychczasowe przepisy wykonawcze chroniące prawa klientów. Zgodnie z przepisami przepisy zaczynają obowiązywać po 90 dniach od dnia wydania, który przypada na 20 listopada 2023 r. Zbiegając się z wejściem w życie przepisów, Główny Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął akcję uświadamiającą pod hasłem „Najpierw podróżny”. Edukowanie podróżnych na temat ich praw i przepisów zapewniających ich ochronę w obliczu nagłych wyzwań lub przeszkód, jakie mogą napotkać podczas lotu, a także pomoc w informowaniu ich o tym, jak postępować w takich sytuacjach i o przysługującym im odszkodowaniu. W swojej kampanii Urząd podkreślił procedury, których muszą przestrzegać podróżni, których to dotyczy, w przypadku wystąpienia jakichkolwiek opóźnień, odwołań spotkań lub innych problemów. Aby zapewnić im pełnię praw, zwróciła uwagę, że podróżny musi w pierwszej kolejności skontaktować się z linią lotniczą, a jeśli w ciągu 7 dni nie otrzyma odpowiedzi, musi następnie zgłosić swoją skargę do Głównego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, który podejmie niezbędne działania. postępowanie przeciwko przewoźnikowi lotniczemu. Ze swojej strony wiceprezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego ds. jakości i wrażeń podróżnych, inżynier Abdulaziz bin Abdullah Al-Dahmash, powiedział: Od dzisiaj podróżujący do i z Królestwa korzystają z bezprecedensowych środków ochrony, gwarantujących im prawo do wszelkie problemy wynikające z opóźnienia lub odwołania lotów, zwracanie uwagi podróżnych na znaczenie czerpania korzyści z rozpoczętej przez Urząd kampanii „Podróżnik przede wszystkim”; Aby zapoznać się z pełną treścią postanowień regulaminu oraz sposobami dochodzenia swoich praw. Al-Dahmash dodał: Nowe przepisy odzwierciedlają chęć Urzędu do przestrzegania hasła „Podróżnik przede wszystkim” poprzez zapewnianie podróżnym bezpiecznego i płynnego podróżowania oraz świadczenie podróżnym usług o międzynarodowych standardach. Dzięki temu rozporządzeniu przyczyniamy się do osiągnięcia cele Narodowej Strategii Lotniczej i poprawę komfortu podróżowania po królestwie. Nowe przepisy zawierają (30) artykuły zapewniające podróżnym opiekę, wsparcie i odszkodowanie w przypadku jakichkolwiek trudności, jakie mogą napotkać podczas lotu, takich jak opóźnienie, opóźnienie lub odwołanie lotu lub przypadki odmowy przyjęcia na pokład z powodu przepełnienia rezerwacji lub obniżenia klasy, a także przypadki przestojów w locie, niezapowiedziane punkty, uszkodzenie lub utratę bagażu. Naczelny Urząd Lotnictwa Cywilnego zaprosił opinię publiczną oraz osoby zainteresowane do wyrażania opinii i sugestii na temat projektu rozporządzenia, który Urząd udostępnił w maju ubiegłego roku za pośrednictwem platformy „Estalaa” Krajowego Centrum Konkurencyjności, w celu zapewnienia, że rozporządzenie jest właściwe i zgodne z najlepszymi międzynarodowymi praktykami oraz odzwierciedla aspiracje podróżnych i zaspokaja ich potrzeby, zanim Urząd ogłosił oficjalne wydanie rozporządzenia w sierpniu ubiegłego roku. Wydanie rozporządzenia wpisuje się w wysiłki Urzędu Lotnictwa Cywilnego mające na celu uczynienie z Królestwa światowego centrum lotnictwa i umożliwienie saudyjskiemu sektorowi lotniczemu zajęcia pozycji pierwszego w regionie Bliskiego Wschodu, poprzez osiągnięcie celów Narodowej Strategii Lotnictwa, w tym potrojenie liczby pasażerów do 330 milionów pasażerów rocznie i podniesienie poziomu połączeń lotniczych w Królestwie do ponad 250 miejsc docelowych do 2030 r.